Mange bedrifter innser nå at det er andre metodikker som skal til for å tiltrekke kunder til virksomheten. De digitale endringene innebærer at det er viktig med en annen type tilnærming til markedet enn tidligere. Utfordringen er at mange virksomheter ikke har denne kompetansen i eget hus og/eller ikke har økonomi til å ansette. Mange er i dag usikre på hva man bør gjøre for å sikre effektivitet i markedsarbeidet. Vi mener at det ofte kan være lurt å vurdere marketing for hire.
Vi opplever at flere og flere vurderer såkalt ”marketing for hire” eller å outsource deler eller hele markedsarbeidet. Det kan være at en konkret kampanje krever flere hender for å komme i mål, det kan ha oppstått noe akutt og uforventet, eller det kan være en måte å vurdere ulik type kompetanese og metodikk på. Uansett ser vi en økende trend og av den grunn er vi i ferd med å bygge en base med meget gode kandidater for denne type oppdrag.
Vi tilbyr ikke bare den fleksibiliteten det innebærer å kunne leie inn ressurser etter behov, men tilbyr ikke minst en unik mulighet til å oppdatere markedsarbeidet i tråd med de digitale trendene og økte mulighetene som ligger i dette. Ikke minst den verdien du får ved å kunne leie inn etter behov, noe som reduserer kostnader.
Uansett hva slags type kompetanse din virksomhet har behov for, så har vi muligheten til å påta oss oppdrag. Har dere en markedsavdeling, men utfordringer med å få gjennomført ulike tiltak på grunn av høyt arbeidspress? Eller dere står i dag uten markedsressurser i det hele tatt?
Vi har både strategisk kompetanse og stor forretningsforståelse til å vurdere og utarbeide markedstrategier, men også operativ kompetanse på selve gjennomføringen av markedsaktivitetene.
Gjennomføre en kampanje
Oppdatere eller utforme ny nettside
Redaktør innhold i alle kanaler
Administrasjon av google analytics og google adwords
Grafisk design
Analyse
Utover dette tilbys også:
Vi jobber alltid med utgangspunkt i konkrete målsetninger for arbeidet som utføres. Eksempler på dette kan være:
Les for øvrig vår artikkel om ulike relevante KPIer som har stor verdi for ledelsen.
Vår oppfordring er å vurdere hva som strategisk er mest lønnsomt for din virksomhet på kort og lengre sikt. Gi deg selv mulighet til å få innsikt i hvordan du får gjort mest med en kvalitet dere kan stå inne for og til en kostnad som er i tråd med virksomhetens budsjetter. Og ikke minst; fokus på aktiviteter som gir resultater og dermed forsvarer investeringene.
Velger man derimot å ansette blir valg av kandidat med best mulig sammensetning av kompetanse og erfaring ekstremt viktig. Da er spørsmålet hvordan man best finner disse. Her har vi anbefalinger om valg av rekrutteringsselskap, ta kontakt dersom dere ønsker informasjon.