En helhetlig prosess

Inbound marketing metoden

Strategi, teknologi og innhold er vktige elementer for å lykkes med inbound marketing

Inbound marketing metoden er ikke «one size fits all» strategi.

Vår strategi er enkel. Våre tjenester skal bidra til vekst og lønnsomhet på bunnlinja. Med Inbound Marketing metoden sørger vi for å bryte gjennom støyen av informasjon og tiltrekke oss ønsket og fortjent oppmerksomhet. Vi ønsker at kundene finner deg når de har et reellt behov for det. 

I stedet for å skyte i blinde med DM’er, reklame, annonser og kalde telefoner velger vi i stede å være til stede der kunder søker etter informasjon. Vi er tilstede i rett kanal, til rett tid og på rett sted. For å lykkes må vi kjenne dine typiske kunder og den digitale kundereisen. 

Hvordan ser prosessen ut?

Tiltrekke

Inbound marketing metoden handler om å gjøre seg fortjent til den oppmerksomheten man får. Det oppnår man gjennom å produsere innhold av høy kvalitet til riktig målgruppe. Vi bruker virkemidler som blogg, søkemotoroptimalisering, nøkkelord analyse og sosiale medier for å øke den organiske tilveksten av besøkende til webstedet.

Konvertere

Målet er å konvertere besøkende til leads. Vi tilbyr premium innhold som kjøperen finner interessant å laste ned. Vi tilbyr noe av reell verdi for kjøperen og innholdet er laget etter grundig research med våre personas i tankene. Vi benytter oss av landingssider, skjemaer og formularer.

Selge

Vi skreddersyr innhold som bearbeider kjøperne videre i retning av en beslutning. Innhold tilpasses hele tiden til hvor de befinner seg i kjøpsprosessen. I denne fasen brukes e-postmarkedsføring, marketing automation,  workflows og CRM aktivt for å bygge tillit og autoritet i bransjen.

Begeistre

Det er viktig å pleie eksisterende kunder og sørge for at de forblir våre beste ambassadører. Disse kundene er verdifulle lagspillere som snakker pent om oss til sine kjente, kolleger og venner. Sørg for å holde kunder informert om nyheter, releaser og annen relevant info.

Hvem passer inbound marketing for?

Vi jobber typisk med B2B kunder som har ambisjoner om vekst. De har kunder som kjennetegnes av lengre kjøpsprosesser og hvor det er nødvendig å fremskaffe informasjon som beslutningsgrunnlag før man tar et valg av leverandør.

Noen behov som går igjen er analyse, innsikt og rapporteringsverktøy, marketing automation system, rangere høyere i Google (SEO kompetanse), komme i gang med blogging og innholdsskriving og ikke minst bedre, dynamiske og konverteringvennlige nettsider.

La oss komme i gang!

Er du klar for endringer, og har lyst til å ta en prat med oss?

Pin It on Pinterest