Det er mange god grunner til hvorfor du bør skaffe deg økt kompetanse innen inbound marketing og inbound salg. Internett og digitale kanaler har endret fullstendig hvordan vi markedsfører og selger våre produkter. Eller for å snu det på hodet: Internett har endret hvordan vi som forbrukere kjøper varer og tjenester.
I dag er det kjøperen som sitter på makten. Informasjon om produkter og tjenester er aldri mer enn et par museklikk unna. Inbound marketing er tilpasset denne nye hverdagen og er antagelig den mest effektive måten å skaffe nye leads og kunder på i dag. Derfor kan det være smart å skaffe deg selv økt kompetanse innen inbound marketing og salg.
Det beste av alt: Alt er tilgjengelig helt gratis. Du trenger kun å sette av tid, la deg motivere og lese deg opp på den mest effektive måten å drive markedsføring og salg på i dag. Kanskje kan du imponere sjefen, eller enda bedre, overbevise sjefen om at det snart er på tide å erstatte tradisjonelle metoder med moderne digital markedsføring som faktisk gir effekt.
Les mer om hvorfor du bør erstatte cold calling med inbound marketing her >>>
HubSpot tilbyr i dag to gratis kurs og sertifiserringer som gir deg grunnleggende kunnskap innen:
Disse kursene tar for seg alt i kronologisk rekkefølge og utfordrer og endrer måten vi tenker salg og markedsføring på. HubSpot som står bak sertifiseringene tilbyr en kraftig programvare som samler alle disipliner innen digital markedsføring i en pakke. HubSpot fant opp begrepet inbound marketing og har definitivt utfordret utdaterte og tradisjonelle former for salg og markedsføring, metoder som ikke lenger fungerer like godt. Kalde telefoner, uønsket reklame og andre former for forstyrrende markedsføring er rett og slett sløsing med ressurser. Derfor bør alle som trenger påfyll, nye ideer, og som ønsker å "booste" tilgangen på nye leads og kunder vurdere å skolere seg, og lese seg opp, innen inbound metoden:
Inbound marketing sertifiseringen er allerede et godt innarbeidet kurs. Kurset består av 12 leksjoner og tar deg gjennom de ulike fasene i inbound marketing metoden. De ulike trinnene består i å:
Sentrale temaer i dette kurset er blant annet søkemotoroptimalisering (SEO), nøkkelord analyse, blogging, innholdsmarkedsføring, landingssider, konverteringsoptimalisering, lead nurturing, epost markedsføring og sosiale medier.
Kurset egner seg for alle som har interesse for digital markedsføring, og selvfølgelig alle som jobber med markedsføring til daglig.
Du kan også finne inspirasjon her:
De ulike fasene i dette kurset tar deg gjennom:
Inngående salgs metodikk tar utgangspunkt i kjøperen:
Klarer selgeren å tilføre kunden merverdi utover det kunden kan finne ut av selv på internett? Som sagt tidligere, kjøperen sitter på all tenkelig informasjon og gjør grundig research på nettet før de i det hele tatt vurderer å kontakte en selger. Det har derfor ingen verdi for kunden at selger presenterer noe kunden kan finne ut av selv på nettet.
Kurset tar sikte på å gi selgere nødvendig verktøy og en grundig metodikk for å kunne jobbe effektivt gjennom hele salgsprosessen. Sentralt er hvordan beslutninger tas og hvilke personas er det vi henvender oss til?
Kort oppsummert:
Ved å lese deg opp på inbound marketing og inbound sales vil du forstå bedre hvordan dagens markedsmekanismer fungerer. Her er noen gode grunner til hvorfor du bør sertifisere deg innen inbound metoden:
Vi håper dette kan inspirere deg til å øke din kompetanse innen inbound marketing. Vi er spente på å høre hvordan det går. Hvorfor ikke bare sette i gang allerede i dag? Du kan studere i ditt eget tempo, laste ned studieguide, se på videoer og prøve deg på quizzer.