Skip to content

Inbound salg

Inbound salg skaper bedre salgsprosesser

Our story

Hva er inbound salg?

Kjøpsprosessen har endret seg i takt med internett. Innkjøpere bruker internett til å finne svar på sine utfordringer og problemer. Et kjøp starter som oftest med et Google søk eller AI. Makta har derfor flyttet seg fra selger til kjøper. Dette krever at du som leder må utarbeide en salgsprosess i tråd med kundens kjøpsvaner.

Mange salgsorganisasjoner har svake prosesser eller følger ikke en salgsprosess i det hele tatt. Dette fører til ineffektive selgere, unødvendig friksjon og lange salgssykluser. Noe som igjen fører til dårlige kundeopplevelser.

Slik jobber vi med inbound salg

Kartlegge og identifisere nye leads

Gjennom innhold, digital tilstedeværelse og aktiviteter tiltrekkes leads som ønsker svar på sine spørsmål og utfordringer.

Kvalifisere og kontakte potensielle leads

Første kontakt går ut på å finne ut om det er et gjensidig ønske å fortsette dialog med tanke på å løse et problem hos leadet.

Utforske og avdekke behov hos prospects

Ved å grave, stille spørsmål og lytte aktivt  finner vi ut hvilke løsninger som er aktuelle, samtidig som vi kan utfordre og tenke nytt.

Anbefale og presentere løsninger

En løsning er skreddersøm og det går tydelig frem hvordan vi dekker reelle behov og utfordringer hos kunden

Ta en titt på våre video og webinarsider

Vi bruker video og webinarer aktivt for å informere og inspirere vårt publikum. Ta gjerne en titt og hvis du ønsker noe lignende selv tar vi gjerne en prat om hvordan du også kan komme i gang.

To video produsenter

Sales enablement

Ved å legge til rette for salg sikter vi oss målrettet inn på aktive kjøpere som allerede har vist interesse. For å få til dette kreves det at du har systemer på plass og et godt samarbeide med markedsavdelingen. Disse kundene har alltid første prioritet. Men det er ikke sånn at selgere klarer å fylle pipeline med inngående leads alene. Mange byråer der ute prøver å få deg til å tro at inbound er løsningen på alt, mens sannheten er at du bør ha selgere som kan den edle kunsten å skaffe salgsmuligheter gjennom digitalt salg, nettverking, sosiale medier og ABM (Account Based Marketing). Med HubSpot som vår plattfor leverer vi blant annet følgende tjenester:

a simple CRM image
  • Kartlegge salgsprosessen

    Salgsprosessen danner grunnlaget for å lykkes med salg, og er fundamentet for trening, coaching og endringsledelse

  • Implementere tech-stack

    Teknologi, KI og automatisering er uunngåelig i moderne b2b-salg og vi hjelper dere med valg og implementering

  • Skape innhold for salg

    Kundene tørster etter informasjon og kunnskap og med innhold kan dere bygge autoritet og tankelederskap i bransjen

  • Utarbeide Sales Playbook

    Vi utarbeider en håndbok i salg som sikrer gode salgsprosesser og at alle selgerne har den informasjonen de trenger

  • Innarbeide god metodikk

    Som en del av "sales playbook" tar vi i bruk gjennomarbeidede salgsmetoder som bygger på kjente prinsipper

Book et møte med meg direkte i min kalender.

Jeg foretrekker å ta første møte digitalt, så kan vi bestemme om hvordan vi eventuelt går frem etter det.