Hva er inbound salg?
Kjøpsprosessen har endret seg i takt med internett. Innkjøpere bruker internett til å finne svar på sine utfordringer og problemer. Et kjøp starter som oftest med et Google søk. Makta har derfor flyttet seg fra selger til kjøper. Dette krever at du som leder må utarbeide en salgsprosess i tråd med kundens kjøpsvaner.
Mange salgsorganisasjoner har svake prosesser eller følger ikke en salgsprosess i det hele tatt. Dette fører til ineffektive selgere, unødvendig friksjon og lange salgssykluser. Noe som igjen fører til dårlige kundeopplevelser. Vi jobber typisk med 4 steg:
- Identifisere - inbound leads og prospektering i digitale kanaler
- Kontakte - vi jobber med ulike taktikker for å kontakte kunder første gangen
- Undersøke - hvordan avdekke reelle behov og forstå kunden
- Anbefale - hvordan gi råd og legge frem konkrete tilbud i forhold til behov
Hvordan gjør vi det?
Du må være villig til å tenke og gjøre ting annerledes.
Inbound salg sikter seg målrettet inn på aktive kjøpere som allerede har vist interesse. For å få til dette kreves det at du har systemer på plass og et godt samarbeide med markedsavdelingen. Disse kundene har alltid første prioritet. Men det er ikke sånn at selgere klarer å fylle pipeline med inngående leads alene. Mange byråer der ute prøver å få deg til å tro at inbound er løsningen på alt, mens sannheten er at du bør ha selgere som kan den edle kunsten å skaffe salgsmuligheter gjennom digitalt salg, nettverking, sosiale medier og ABM (Account Based Marketing). Med HubSpot som vår plattfor leverer vi blant annet følgende tjenester:
- Kartlegge salgsprosessen
- Konfigurere og sette opp HubSpot CRM
- Etablere pipeline(s) og deal stages
- Skape innhold for b2b salg
- Sette opp live chat og chat bots
- Skape dokumenter og tilbudsmaler
- Lage konverteringsbaner og CTA'er
- Komme i gang med video for salg
- Etablere epost maler for selgere
- Etablere epost sekvenser for automatisering
- Sette opp varslinger og prioriteriinger
- Konfigurere kalender for møtebooking
Kunne du tenke deg en demo av HubSpot?
HubSpot er et fantastisk verktøy for fremoverlente markedsførere og selgere i b2b bedrifter. Men det er også en kompleks plattform med mange muligheter. Kunne du tenke deg å se litt nærmere på HubSpot? Vi kan tilpasse demo etter hva du er mest interessert, enten det er marketing hub, sales hub eller CRM. Book møte i vår kalender nå.
Vi gleder oss til å høre fra deg
Hvordan er det å jobbe med oss?
Dine utfordringer, mål og planer er vår motivasjon.
Vi blir en del av ditt team
Vårt mål er at du skal tilegne deg kunnskap og erfaring nok til håndtere metoder og verktøy på egen hånd. Vi fokuserer på opplæring og støtte underveis for å sikre gode. resultater
Strategi og planlegging
Strategi kommer alltid føre taktikker. Vi fokuserer på målgrupper, kjøpsreisen og legger planer og mål basert på konkrete utfordringer og din bransje.
Support og opplæring
Vi tar i bruk en kombinasjon av workshops, trening i grupper og 1 til 1 opplæring av ansatte i marked og salg, så vel som ledelsen i selskapet. Vi skreddersyr opplæring til hver enkelt.
Vi skal forstå din business
Vi gjør alt vi kan for å forstå din bedrift og din bransje. For oss er det viktig å sette oss inn i målgrupper, konkurransen i markedet og potensialet for vekst i din bransje.
Skal vi ta en prat om b2b salg?
Hvordan kombinerer det beste fra inbound marketing med vår erfaring innen prospektering, møtebooking og kundeoppfølging? La oss skape resultater sammen.