HubSpot onboarding

Vi hjelper deg å få maksimalt ut av din investering i HubSpot

For å lykkes med HubSpot onboarding er det viktig å sikre en god start fra dag en med tanke på teknisk oppsett, iverksette gode rutiner og opplæring av de ansatte. 

Teknisk oppsett

Vi hjelper dere med alle brikkene som må på plass for å sikre en god start og drift av plattform

Opplæring

Vi sørger for grundig og brukertilpasset opplæring med tanke på best mulig flyt mellomavdelingene

Første kampanje

Å sette opp første kampanjen kan by på utfordringer. La oss sammen unngå de største fallgruvene

HubSpot onboarding?

HubSpot er et omfattende verktøy på tvers av ulike avdelinger. Derfor anbefaler vi på det sterkeste å ikke stå alene i denne prosessen. For å lykkes er det viktig med en god start fra dag en. Effekt Digital  er sertifiert HubSpot Solutions Partner og har nødvendig erfring og kompetanse til å lose deg trygt gjennom de ulike fasene i en implementeringsfase. 

Snakk med en onboarding ekspert

HubSpot onboarding for marked og salg

Vi hjelper deg med å..

  • Sette opp java sporingskode på websidene for Google analytics
  • Sette opp og konfigurere HubSpot CRM, eventuelt migrere fra annen plattform
  • Importere kontakter og database 
  • Utarbeide workflows og lead management prosesser 
  • Sette opp domener og subdomener riktig
  • Utarbeide landingssider, takkesider, formularer, e-postmaler og Calls-to Action
  • Sette opp en bedriftsblogg klar for å skrive og publisere artikler
  • Sette opp workflows og sekvenser med marketing automation
  • Koble opp sosiale medie kontoer direkte i Hubspot
  • Konfigurere pipeline, deal stages, lead status og life cycle stages i forhold til salgsprosess
  • Sette opp sales hub for å legge til rette for inbound salgs team

Plan for HubSpot onboarding

Steg for steg!

Vi blir enige om fremdrift, men her er et forslag til hvordan en onboarding kan se ut i praksis.

Uke 1

Vi blir kjent, går konkret gjennom planer og mål for onboarding og setter i gang med teknisk oppsett

Uke 2

Hovedfokus i uke 2 er å gå gjennom og utarbeide personas som alle er enige om og kjent med på tvers av avdelinger

Uke 3 og 4

En til en opplæring av ansatte i å bruke HubSpot, samt gjennomgang og produksjon av relevant innhold

Måned 2

Vi får de ansatte opp å stå med grundig opplæring, vi etablerer første kampanje og ser på prosesser for styring av leads

Måned 3

Fokus er å etablere landingssider, promotere innhold i sosiale medier og kvalitetssikre prosesser og innhold

Eksempler på prising

Startpakke

Marketing hub
kr 2 990 Engangskostnad
  •  

Startpakke

Sales hub
kr 2 990 Engangskostnad
  •  

Opsett

HubSpot CRM
kr 1 990 Engangskostnad
  •  

Pro

Marketing hub
kr 30 000 Engangskostnad
  •  

Pro

Sales hub & CRM
kr 60 000 Workshop, coaching og oppsett
  •  
Anbefales

Abonner på en

Inbound spesialist
Ta kontakt Abonner / mnd
  •  

Les vår komplette guide, Alt om HubSpot !

Vi har skrevet guiden, alt om HubSpot. Dette er en guide for alle, enten du jobber i marked, salg, kundeservice eller ledelsen.

Rull til toppen